FlixTrain potwierdza swoje długoterminowe zaangażowanie na rynku niemieckim. Spółka ogłosiła, że każdy z 65 nowych pociągów dużych prędkości, zamówionych u hiszpańskiego producenta Talgo, zostanie skierowany do obsługi połączeń w Niemczech. Pierwsze składy rozpoczną regularne kursy w 2028 roku.
Podwojenie taboru do 2028 roku
W ciągu najbliższych dwóch lat FlixTrain podwoi swoją obecną flotę w Niemczech, poprzez wprowadzenie do ruchu dodatkowych, zmodernizowanych składów pociągów. Nowy tabor pojawi się na trasach od 2026 roku i będzie wyposażony w klimatyzację, zwiększone miejsce na nogi oraz inne udogodnienia, które znacząco poprawią komfort podróży. Rozbudowa floty pozwoli na dalszy rozwój siatki połączeń i zwiększy komfort podróży, jeszcze przed wprowadzeniem nowych składy pociągów.
– Wysokie zainteresowanie naszymi połączeniami pokazuje, że FlixTrain realnie wypełnia lukę na rynku przewozów w Niemczech. Strategia kolejowa przedstawiona przez ministra transportu jasno pokazała, że rząd stawia na większą rolę kolei w transporcie dalekobieżnym. Już dziś 15 naszych pociągów, łączy najważniejsze miasta w kraju. Dzięki dalszej rozbudowie sieci, FlixTrain stanie się drugim co do wielkości operatorem dalekobieżnych przewozów kolejowych w Niemczech z porównywalnym czasem przejazdu i częstotliwością kursów jak kolej państwowa – mówi André Schwämmlein, CEO Flixa.
Większa sieć połączeń między największymi miastami
Nowe pociągi umożliwią FlixTrain stworzenie gęstszej sieci połączeń, która obejmie wszystkie największe miasta w Niemczech. Już dziś z FlixTrain można dotrzeć do ponad 1000 miejscowości, a oferta nieustannie się rozwija.
Do zapowiedzianych inwestycji odniósł się także federalny minister transportu Niemiec:
– Przedstawiona strategia kolejowa ma na celu poprawę warunków konkurencji i stworzenie bardziej atrakcyjnej oferty dla pasażerów. Cieszy mnie każda inicjatywa, która wzmacnia konkurencję w sektorze kolejowym i pokazuje potencjał Niemiec jako rynku inwestycyjnego – komentuje Patrick Schnieder.
Nowoczesne pociągi dużych prędkości od 2028 roku
Od 2028 roku FlixTrain zacznie
wprowadzać zupełnie nowe pociągi dużych prędkości, zdolne do jazdy z prędkością do 230 km/h. Składy zapewnią bezprogowe wejście, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, szybkie Wi-Fi oraz szereg innych rozwiązań, które podniosą komfort podróży.
Pociągi będą oparte na platformie technicznej Talgo 230, wykorzystywanej już m.in. w projektach w Danii i Niemczech. Trakcję zapewnią sprawdzone lokomotywy Siemens Vectron, znane z wysokiej niezawodności w codziennej eksploatacji.
– Zawsze będziemy bardziej przystępni cenowo niż konkurencja i zaoferujemy jedną z najbardziej atrakcyjnych ofert kolejowych w Niemczech, opartą na nowoczesnym taborze – podkreśla André Schwämmlein.
Mimo planów rozwojowych dotyczących Niemiec, FlixTrain na razie nie wjedzie do Polski - i to mimo tego, że posiada otwarty dostęp na jazdę z Warszawy do Krakowa -
o tym dlaczego tak się stanie piszemy tutaj.